תר"ש תנופה: השינויים של כוכבי במטכ"ל

אחרי חשיפת התוכנית, הצבא הודיע על שינויים משמעותיים באגפי המטכ"ל. בין המהלכים של הרמטכ"ל: הקמת אגף איראן ושינוי ייעוד לאגף התכנון. קצין בכיר: השינויים יחזקו את בניין הכוח הרב-זרועי ויעמיקו את העיסוק באסטרטגיה

 
תר"ש תנופה: השינויים של כוכבי במטכ"ל

רמטכ"ל צה"ל רא"ל אביב כוכבי. צילום (ארכיון): דובר צה"ל 

במסגרת התוכנית הרב-שנתית "תנופה", הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי עורך שינוי משמעותי במטכ"ל. דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן התייחס לשינויים ואמר: "צריך לחזק ולמקד את בניין הכוח הרב-זרועי. צריך להעמיק את העיסוק באסטרטגיה הצבאית גם בחיבורים הבינלאומיים וגם עם הארגונים האחרים במדינת ישראל, וגם צריך קצין בדרגת אלוף שיקום כל בוקר עם המשימה של איראן למול עיניו".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הרמטכ"ל כוכבי, כך מסביר דובר צה"ל, ביצע שלושה שינויים מרכזיים: "אגף התכנון ישנה שמו לאגף בניין הכוח ויתמקד במשימת בניין הכוח של צה"ל והכוח הרב-זרועי. הוא יהיה אמון על פיתוח שיטות לחימה ואמצעי לחימה. זה מיקוד חיוני. בניין הכוח עובד טוב ברמה הזרועית אבל קשה לצבא לפעול ברב-זרועיות, ואנחנו צריכים למקד אליו קשב. זה יאפשר לחזק קשר עם התעשיות הביטחוניות ועם מפא"ת במשרד הביטחון".

"אגף חדש בפיקוד קצין בדרגת אלוף ייקרא אגף אסטרטגיה ואיראן. הוא יכלול את החטיבה האסטרטגית וחטיבת קשרי החוץ, ובהמשך יכלול גוף שיעסוק בתכנון מול הזירה האיראנית. הוא יעסוק גם באסטרטגיה מול איראן, ובפעולות והתכנון מול איראן. הקצין הזה לא יעסוק בביצוע. זה נחוץ לאור האיום המתפתח מאיראן. זה צו השעה המבצעי. כמו שיש אלוף פיקוד צפון לצפון, כך האלוף הזה יקום בבוקר עם המשימה האיראנית" ,אמר תא"ל זילברמן.

"מפקדת העומק" ,מדגיש דובר צה"ל, "תישאר במתכונתה ומי שיפקד עליה יהיה מפקד המכללות אלוף איתי וירוב. אלוף אחד יהיה אלוף פיקוד העומק ומפקד המכללות. זה מיישר את צה"ל עם מה שקורה בצבאות מערביים אחרים".

"כל השינויים יתרחשו בקיץ 2020. לא עלינו במספר הקצינים בדרגת אלוף במטה הכללי. זה אושר על ידי שר הביטחון. אלוף איראן ואסטרטגיה עוד לא שובץ. יהיו שינויים והסטות של תקנים קיימים. נהיה יותר חכמים בעניין הזה עוד חודשיים שלושה", אמר תא"ל הדי זילברמן.