דו"ח: עליה בתקציבי הצבא בכל העולם

על פי דו"ח מחקר של מכון לונדוני, ב-2019 חלה עלייה של 4% בתקציבי הביטחון של מדינות העולם, הגדולה ביותר מזה עשור. הדו"ח מצביע על השינוי הגדול שביצעה ארה"ב בהסטת כספים למירוץ הביטחוני מול סין ורוסיה

 

התקציבים הצבאיים ברחבי העולם עלו בשנה החולפת בארבעה אחוזים, העלייה הגדולה ביותר מזה עשור. בארה"ב, עדיין מספר אחת בעולם בתקציב צבאי, הוסט השנה הדגש ממימון מבצעים מצומצמים נגד טרור למימון התחרות הבין-מדינתית האסטרטגית עם רוסיה ועם סין.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הממצאים נכללים בדו"ח השנתי של המכון ללימודים אסטרטגיים (IISS) בלונדון. ארה"ב ממשיכה להוביל בהוצאות צבאיות, והיא מוציאה יותר מכל 11 המדינות שאחריה ברשימה העולמית ופי ארבעה ממספר שתיים ברשימה – סין. התקציב הצבאי של ארה"ב גדל בשנה שעברה ב-6.6 אחוזים והוא עומד על 684.6 מיליארד דולר. התקציב הצבאי של סין הוא 181.1 מיליארד דולר.

סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי על פי הדו"ח, במדינות אירופה, למעט רוסיה, גדלו תקציבי הצבא ב-4.7 אחוזים. התקציב הצבאי ברוסיה הוא 61 מיליארד דולר בשנה, אולם DEFENSE NEWS מסביר שממשלת רוסיה משלמת לתעשיות הביטחוניות ברוסיה ברובלים, ולכן התקציב הצבאי האמיתי הוא למעשה 150 מיליארד דולר.

השינוי האסטרטגי החשוב בארה"ב הוא, כאמור, מעבר למימון התחרות הבין-מדינתית עם רוסיה וסין. התוצאה, על פי הדו"ח של המכון הלונדוני, היא השקעות עתק אמריקניות בתחומי בינה מלאכותית ליישומים צבאיים, טילים היפר-סוניים, טכנולוגיות חמקנות, הגדלת הצי, פיתוח אמצעי נגד אלקטרוניים ופיתוח דורות חדשים של טילים לטווחים בינוניים.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צה"ל ושב"כ סיכלו תשתית סייבר של חמאס

דו"ח: "איראן העבירה כספים למשפחות 'שהידים'"

האפליקציה שמלמדת את החיילים על האויב

עם הפנים לאסיה: החברות הישראליות בסינגפור

אלביט משיקה מערכת סימולציה ללוחמה אלקטרונית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית