36 שנים אחרי: חיל האוויר איתר את קסדת הטייס שנפל

בעקבות פוסט של מטייל בנחל פארן, יצאו צוותים של חיל האוויר לחיפושים אחר קסדתו של רס"ן דניאל גורי ז"ל, שנפל בעת טיסת אימונים ב-1984. לאחר האיתור הקסדה תימסר למשפחתו

הקסדה של רס"ן דניאל גורי ז"ל. צילום: דובר צה"ל 

צוותים של צה"ל מצאו אתמול (ב') את קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל האוויר, רס"ן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, 36 שנים לאחר נפילתו. הקסדה אותרה כעשרה ק''מ מערבית ליישוב פארן. רס"ן גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הצוותים ביצעו את החיפושים בעקבות פרסום פוסט של מטייל בפייסבוק ביום שבת האחרון, אליו צורף צילום של הקסדה עם הכיתוב "גורי". נציגי ענף חקירות ואיתור נעדרים בחיל האוויר יצרו קשר עם המטייל לזיהוי המיקום המדויק בו נמצאה הקסדה. לאחר בדיקת המידע הוקם צוות לאיתור והשבת הקסדה למשפחת הטייס, שעודכנה בכלל הפרטים.

מצה"ל נמסר כי צוות האיתור הורכב מלוחמים מיחידת החילוץ 669, חוקרי מבק"א (מנהל בטיחות וביקורת איכות), וצוות מסוק מטייסת 123 ("ציפורי המדבר"), שהתפצלו וסרקו בשטח עד לאיתור הקסדה. הקסדה אותרה בדרום הארץ בנחל פארן, והודעה על כך נמסרה למשפחת הטייס. הקסדה תימסר למשפחה בהקדם על ידי אנשי חיל האוויר.

צוותי חיל האוויר במהלך החיפושים. צילום: דובר צה"ל

"המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה״ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם. צה״ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי", נמסר מדובר צה"ל.

רס"ן גורי ז"ל התגייס לקורס טיס בשנת 1969 וסיים כטייס במגמת מטוסי קרב. במהלך שירותו שירת בטייסת 119 במערך הקורנס, והשתתף במספר מבצעים ומלחמות ישראל. ב-27 במאי 1984, בעת טיסת אימונים עם אחד מחניכיו, התרחשה במטוס

תקלה. דני וחניכו ניסו להיפלט מהמטוס אך בשל תקלה בכיסאות המפלט, לא הצליחו והמטוס התרסק כאשר שני הטייסים בתוכו - רב-סרן דני גורי ז"ל וסגן אילן רוזנטל ז"ל. רס"ן דני גורי ז"ל הותיר אחריו את אמו, ציפורה, שני אחיו - אמיר

וניתי, ורעייתו, אופירה שהייתה בשלבי היריון מתקדמים. כחודשיים לאחר מותו נולדה ביתו דנה ונקראה על שמו. חיל האוויר נמצא בקשר רציף עם משפחתו של רס"ן דני גורי ז״ל.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צה"ל ושב"כ סיכלו תשתית סייבר של חמאס

דו"ח: "איראן העבירה כספים למשפחות 'שהידים'"

האפליקציה שמלמדת את החיילים על האויב

עם הפנים לאסיה: החברות הישראליות בסינגפור

אלביט משיקה מערכת סימולציה ללוחמה אלקטרונית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית