עם הפנים לאסיה: החברות הישראליות בסינגפור

למרות הפגיעה המשמעותית בסלון האווירי בסינגפור בעקבות בהלת נגיף הקורונה, התעשיות הביטחוניות הישראליות השתתפו בתערוכת התעופה. החברות מישראל הציגו מוצרים שכוונו לשוק הביטחוני במדינות דרום מזרח אסיה

 
עם הפנים לאסיה: החברות הישראליות בסינגפור

הביתן של התעשייה האווירית בתערוכה. צילום: באדיבות החברה

תערוכת התעופה השנתית בסינגפור, שהחלה שבוע שעבר והסתיימה היום (א'), סבלה מהשפעות נגיף הקורונה, אולם החברות הישראליות לא חששו והשקיעו מאמצים להרחיב את העסקים שלהן בשוקי דרום מזרח אסיה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

התעשייה האווירית הציגה מגוון מערכות הגנה ותקיפה מתקדמות וחשפה בתערוכה מגוון מערכות חדשות המיועדות לשוק העולמי ולאזור אסיה פסיפיק בפרט. בין היתר הציגה החברה מטוסי משימה, מערכות מל"ט, מערכות הגנה אווירית, מערכות חימוש מדויק, מערכות טילים משוטטים ומגוון סנסורים בתחום המכ"ם, האלקטרואופטיקה, הלוחמה האלקטרונית ועוד.

בתערוכה, התעשייה האווירית חשפה לראשונה את המל"ט לטווח ארוך ולשהייה ממושכת (MALE) HERON MK II, דגם משופר של מל"ט הדגל ה-HERON, הפעיל מבצעית בחיל האוויר הישראלי וביותר מעשרים ארגונים מבצעיים ברחבי העולם. ה-HERON MK II הינו כלי טיס אסטרטגי, רב-משימתי ורב-מטע"די, שמשולבות בו הטכנולוגיות המתקדמות ביותר מבית התעשייה האווירית.

חברת אסטרונאוטיקס הציגה בתערוכה בסינגפור, שהחלה בשבוע שעבר ומסתיימת היום, מערכת מודעות מצבית טקטית למשימות אוויר ומבצעי חילוץ והצלה. מערכת TACTIX, מוגדרת כמערכת משימה טקטית למסוקים, למטוסי תובלה ולכלי טיס אחרים. היא מספקת מודעות מצבית מלאה לכלי הטיס ובכך מבטיחה את בטיחות הטיסה.

מדובר באספקת נתונים על נתיב הטיסה, איומים בסביבה, מידע על אזורים אסורים לטיסה ואזהרות מפני התקרבות לקרקע, כניסה לאזורים אסורים או לאזורים מאוימים. חיישני המערכת יוצרים תמונה אווירית טקטית מלאה של אזור הלחימה. המידע מופיע על מפה דיגיטלית בת שניים או שלושה ממדים.

חברת סטדיקופטר חשפה בסינגפור את המסוק הבלתי מאויש BLACK EAGLE 50, בעל יכולת סיגינט, איסוף מודיעין אותות, זהויות סלולריות, אותות רדיו וציוד לזיהוי ויירוט שידורי WI-FI. המסוק הבלתי מאויש מיועד לשוק בדרום מזרח אסיה. נעם לידור, מנהל השיווק של סטדיקופטר, אמר לאתר AINONLINE שהחברה תכננה מסוק בלתי מאויש קטן מידות כדי לצמצם לוגיסטיקה. ניתן להפעיל את המסוק על ידי צוות של שני אנשים בלבד, והוא מתאים לסיוע ליחידות קטנות ולספינות חופים.

"הנשר הששחור" של סטדיקופטר שהוצג בתערוכה. צילום: מתוך אתר החברה

חברת UVISION חשפה יכולות משופרות של המיירטים המשוטטים שלה ממשפחת HERO. סמנכ"ל לשיווק של החברה, שיין כהן, אמר לאתר AINONLINE שהחברה מפתחת שיטות להפעלת החימוש המשוטט שלה מן האוויר גם ממסוקים (HERO 120) וממטוסים קבועי-כנף (HERO 400) . UVISION משתפת פעולה עם לקוחות באמריקה הדרומית לפיתוח יכולת לשגר את החימוש המשוטט HERO 400 ממטוס. חימוש זה הוא בעל טווח של 150 ק"מ ויכול לשהות באוויר ארבע שעות. משקל הרש"ק שמונה ק"ג.

לדברי כהן, ישראל וארה"ב מפעילות חימוש משוטט ממשפחת HERO נישא בידי אדם. עוד הוא הוסיף כי החברה מורשית על ידי משרד הביטחון לייצא את מוצריה לסינגפור, תאילנד, הפיליפינים ווייטנאם ויש מגעים לשת"פים עם הודו ועם קוריאה הדרומית.

אולי יעניין אותך גם