עקב כישלון פרויקטים: איירבוס צפויה לבצע קיצוצים

חברת התעופה מתכוונת לקצץ במחלקת הביטחון שלה ותחל בקרוב בשיחות עם וועדי העובדים. בין היתר, החברה צפויה לקצץ בעקבות כישלון בפרויקט מטוס A400M

 
עקב כישלון פרויקטים: איירבוס צפויה לבצע קיצוצים

מטוס A400M. צילום: AP

באיירבוס הודיעו כי בשבוע הבא תחל ההנהלה בשיחות עם נציגי העובדים בנוגע לקיצוצים במשרות, זאת על רקע הבעיות בפרויקט מטוס התובלה הצבאי A400M. "ניכנס לשיחות הראשונות בקרוב עם הוועד האירופאי", אמר ראש מחלקת ההגנה והחלל של איירבוס, דירק הוק, לסוכנות הידיעות רויטרס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ברויטרס ציינו כי בעיות טכניות חוזרות במטוס A400M הובילו את חיל האוויר הגרמני לסרב לקבל שניים מהמטוסים בסתיו האחרון. בעיה נוספת איתה מתמודדת איירבוס היא האיסור של ממשלת גרמניה על ייצוא ביטחוני לסעודיה.

מטה ההגנה והחלל של חברת איירבוס, שבסיסה בגרמניה, הוקם בשנת 2014 כחלק מרה-ארגון בחברת הענק, ומעסיק כ-34,000 עובדים, 13,000 מתוכם בגרמניה. המחלקה מהווה כחמישית מההכנסות של איירבוס. טרם דווח מה יהיה היקף הקיצוץ, אך הוק הדגיש כי החברה תעשה מה שתוכל כדי לשמור על כל משרה קיימת.

הפרסום אודות הקיצוצים הצפויים באיירבוס מגיעים דווקא על רקע תחזיות על נסיקה בתקציבים בתחום הביטחון ברחבי העולם. דו"ח מגמות עולמיות בתחום של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, העלה כי תקציבי ביטחון ימשיכו בגידול עקב התגברות איומים ביטחוניים ברחבי העולם. "עקב איומי אבטחה בינלאומיים גוברים, מתמשכת המגמה של הגדלת התקציבים, בעוד צבאות העולם שמים דגש על חדשנות והביקוש לציוד צבאי נמצא במגמת עלייה", נכתב בעיקרי הדו"ח.

עוד צוין כי "הוצאות הביטחון ברחבי העולם צפויות לעלות בקצב גידול של 3-4% בשנת 2020, שיביאו את גודל השוק העולמי ל-2.1 טריליון דולר ב-2023. המניעה המרכזית של צמיחה זו היא ארה"ב, אשר מבצעת תהליכי השקעה משמעותיים בצבא בעידן טראמפ. תופעה דומה של הרחבה תקציבי הביטחון מתרחשת גם בנאט"ו, סין ורוסיה".

הכתבות הכי נקראות באתר:

הערכה: אבני יסוד לטיל בין-יבשתי גרעיני איראני

סכנת קורונה: האם יש איום על מפעלים ביטחוניים?

דיווח זר: אלביט מוכרת עמדות נשק לאינדונזיה

התחרות על החלפת הבראדלי יוצאת (שוב) לדרך

כולל אופציה ישראלית: ארה"ב בחנה מערכות לנגמ"שים

אולי יעניין אותך גם