ווירג'ין אורביט ו-ISI משיקות פתרון חדשני לשיגור לוויינים על פי דרישה

הפתרון מתבסס על שיגור מהיר של לווייני התצפית המתקדמים שמפתחת ISI כדוגמת RUNNER, KNIGHT ו-SPRINTER, תוך שימוש ביכולות הגמישות של מערכת השיגור LauncherOne של ווירג'ין אורביט

ווירג'ין אורביט ו-ISI משיקות פתרון חדשני לשיגור לוויינים על פי דרישה

באדיבות Virgin Orbit

ווירג'ין אורביט, חברת שיגור לוויינים מקליפורניה, חתמה על הסכם עם חברת אימג'סאט אינטרנשיונל - (ISI), מובילה עולמית בפתרונות מודיעין מבוססי חלל, לפיתוח משותף של פתרון חדשני המאפשר לשגר את לוויני התצפית של ISI על פי דרישה וכתלות בצורך מבצעי עכשווי. הפתרון המשותף החדש שהוכרז בכנס החלל הבינלאומי ה-15 ע"ש אילן רמון, במהלך שבוע החלל הישראלי, יספק ללקוחות ביטחוניים מענה מהיר לצרכי המודיעין המשתנים. 

הפתרון מתבסס על שיגור מהיר של לוויני התצפית המתקדמים שמפתחת ISI כדוגמת RUNNER, KNIGHT ו-SPRINTER תוך שימוש ביכולות הגמישות של מערכת השיגור LauncherOne של ווירג'ין אורביט על מנת למקם במהירות את הלוויינים במסלול הרצוי בחלל. בעוד הפתרונות הנוכחיים בשוק החלל אינם מאפשרים תגובה מהירה לאירועים, השירות החדש משנה את תפיסת בניין הכוח החללי והפעלתו בכך שהוא מאפשר תגובה מיידית לאירועים באמצעות שיגור מהיר של לווינים, כולל תמיכה מלאה במערך הקרקעי הנדרש לשם הפעלתם.

מערכת השיגור של חברת וירג'ין אורביט LauncherOne מותקנת על מטוס מדגם בואינג 747 ומסוגלת לשגר לוויינים קטנים לכל מסלול נמוך מסביב לכדור הארץ. בנוסף, ציוד התמיכה הקרקעי המודולרי (GSE) מעניק לווירג'ין אורביט את הגמישות לניוד ופריסת היכולת מאתרים רבים ומגוונים ברחבי העולם, זאת בשונה משיגור קונבנציונלי המתבצע מאתר נייח וקבוע.

ISI מפעילה כיום את קונסטלציית לווייני התצפית EROS המספקת מודיעין ליישומי ביטחון לאומי. בנוסף, ISI מפתחת מערך לווייני תצפית חדשניים ברזולוציה גבוהה, ביניהם  - Knight, Runner, ו-Sprinter הנתמכים על ידי ClearSky, מערכת השליטה והבקרה שפיתחה החברה לצורך הפעלת מערך מודיעין מרובה לווינים. על ידי מינוף הניידות הייחודית של LauncherOne, לצד פתרונות הבינה המלאכותית לעיבוד תוצרי הלוויין שמספקת ISI, שתי החברות מעמידות פתרון בדרישות אספקת מודיעין ברזולוציה גבוהה בהתראה קצרה.

"שיתוף הפעולה עם וירג'ין אורביט מאפשר לנו להציע ללקוחות יכולות מבצעיות מהפכניות", אומר נעם סגל, מנכ"ל ISI. "היכולת לשגר לוויינים מתקדמים לפי דרישה, היא יכולת המשנה את כללי המשחק בתחום פתרונות המודיעין מהחלל. כעת ניתן יהיה לשגר לווייני תצפית להגברת יכולת איסוף המודיעין אד-הוק עבור צורך מיידי, או לפצות על אובדן או תקלה של לוויין במסלול. היכולת של וירג'ין אורביט לפרוס את הלוויינים שלנו בכל מסלול נמוך מסביב לכדור הארץ, מציבה נקודות עבודה ייחודיות שלא היו זמינות עד כה. בשילוב קונסטלציית לוויני התצפית שלנו EROS Next Generation ,, אנו מעצימים את הלקוחות שלנו על ידי מתן יכולות מודיעין ייחודיות לאחיזת שטח מהחלל."

נשיא ומנכ"ל וירג'ין אורביט, דן הארט: "הופעתן של טכנולוגיות לוויין קטנות ויכולות שיגור מהיר נותנות לנו הזדמנות לדמיין מחדש את גישתנו לפתרונות מודיעין חללי. אנו נרגשים לבנות את שיתוף הפעולה עם ISI ולחקור דרכים חדשות בכדי לספק שירותי מודיעין ייחודיים ללקוחות ברחבי העולם. קהילת הביטחון הלאומי זקוקה כעת לפריסה מהירה יותר של לווינים ומערכת השיגור LauncherOne עומדת בדרישת המשימה המיידית. שיתוף הפעולה שלנו עם ISI מביא יכולת חדשה וחשובה להפליא לשוק העולמי. "

לאחר שהציגו בהצלחה את כל מכלולי השיגור והשלמת תוכנית בדיקת טיסה נרחבת, צוות וירג'ין אורביט נמצא בעיצומן של ההכנות הסופיות לשיגור קרוב.

אולי יעניין אותך גם