נכנסת לשוק תחרותי: חברת חשמל השיקה מוצר סייבר

חברת חשמל השיקה באירוע מיוחד בסייברטק גלובל מערכת שו"ב שמסייעת למנוע תקיפות סייבר. שר האנרגיה יובל שטייניץ באירוע: "הרעיון הוא לקחת את איום הסייבר ולהפוך אותו לנכס כלכלי". דיווח מיוחד מכנס סייברטק גלובל 2020

נכנסת לשוק תחרותי: חברת חשמל השיקה מוצר סייבר

השקת Sophic באירוע סייברטק גלובל 2020

חברת החשמל השיקה היום (ד') מוצר חדש במהלך אירוע מיוחד בכנס סייברטק גלובל 2020 בתל אביב. מוצר הסייבר הושק כמותג של החברה בשם "סופיק" (Sophic) - מערכת שו"ב שמייצרת תמונת מצב על תקיפות סייבר בארגונים. המערכת מיועדת ליצוא בינלאומי.

יו"ר חברת החשמל יפתח רון-טל אמר בהשקה: "אנו משיקים מותג בשם Sophic, שם שמשמעותו חוכמה. זהו היתוך הידע שיש בחברת החשמל. זה שירות שתורם לחוסן הארגון ולהתאוששות שלו. הוא גם מספק לארגון תמונת מצב עדכנית בסייבר. לאחרונה חתמנו על שיתוף פעולה עם החברה שאחראית על אולימפיאדת טוקיו. חתמנו על רפורמה בתחום האנרגיה רק לא מזמן. חברת החשמל הופכת להיות תחרותית".

במסגרת האירוע נאם שר האנרגיה יובל שטייניץ, שאמר כי "אסטרטגיית האנרגיה שלנו דומה לזו של ההגנה על מדינת ישראל. זו מדיניות שעולה למדינה הון; גם על חשבון תחומים אחרים כמו בריאות וכו'. גם אנחנו צריכים לספק למדינה אנרגיה. לפני מספר שנים ייבאנו את כל הדלקים מחו"ל. בעשור האחרון גילינו שלושה שדות גז, והתפתחה הזדמנות להפוך את מגזר האנרגיה לנכס. אנחנו מספקים את האנרגיה שלנו, כרגע לירדן ולמצרים ובעתיד לאירופה. האנרגיה כעת תורמת לכלכלת ישראל".

שטייניץ הוסיף כי "יש לזה גם היבט גיאו-פוליטי. מאז 2015 הורדנו כמעט 50% מזיהום האוויר. עד 2025 ניפרד מהשימוש בפחם ונוריד 95% מהזיהום הנובע מאנרגיה בישראל. צריך גם להגן מפני מתקפות סייבר. הרעיון הוא לקחת את איום הסייבר ולהפוך אותו לנכס כלכלי, כמו במקרה של יפן. גם בתחום המים אנחנו מייצאים טכנולוגיה".

ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא שיבח את המותג החדש, ואמר: "אם יש לכם יכולת להשקיע משאבים בהגנת סייבר, למה לא לעשות מזה ביזנס? זה טוב לישראל וזה טוב לחברת החשמל. אם אתה מוכר פתרונות, אתה חייב להשאר בקידמת הטכנולוגיה".

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש אמ"ן על תוכנית המאה: "תשפיע על המרחב הפלסטיני והערבי"

הרמטכ"ל כוכבי החליט להאריך את כהונת מפקד חיל הים

השר יובל שטייניץ בסייברטק: "גילינו מתקפה נגד תחנת כוח"

איסוף מודיעין ממרחקים: המל"ט HERON MK II נחשף לראשונה

הגנה על שדות תעופה: מערכת נגד רחפנים הודגמה בהצלחה

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות