הכנה לאירוע אמת: כלי לבחינת מוכנות ותפקוד ארגונים משבר

המוכנות לניהול משבר הכרחית וישנם פתרונות רבים לכך, בדרך כלל בצורת משחקי מלחמה, תרגילים וסימולטורים. תוכנת ה-BeST מספקת פתרונות בתחום. 

אילוסטרציה: Bigstock

אירועי משבר בתחום הסייבר מתרחשים בארגונים לעתים קרובות והם נבדלים באופיים ועוצמתם מאירועים אחרים. ההבדל הוא במידת הניסיון של הארגון בהתמודדות עם משברים ובתפקוד ההנהלה ותהליכי קבלת ההחלטות. לכך, מתווספת התמודדות עם גורמים חיצוניים לארגון כמו לקוחות, כלי התקשורת, בעלי עניין, משקיעים ואף ספקים ומתחרים. לעתים, התחושה היא כי התרחשות אירוע חירום או משבר אינה שאלה של "אם" אלא של "מתי".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המוכנות לניהול משבר הכרחית וישנם פתרונות רבים לכך, בדרך כלל בצורת משחקי מלחמה, תרגילים וסימולטורים. אמצעים אלה יקרים, מסובכים ומתישים ליישום, וחסרים תכלול של הממצאים על מנת לראות תמונה רחבה של הביצועים הארגוניים. על אף החשיבות הברורה של היערכות לחירום ומשברים, ארגונים רבים חסרים כלים שיאפשרו להם למדוד את מוכנותם לתפקד בתרחישים שונים, בתנאים דומים לתנאי משבר אמיתי.

חברת Be-Strategic Solutions התל אביבית, פיתחה כלי המאפשר פתרון לבחינת מוכנות ותפקוד ארגונים במצבי משבר, בתרחישים שונים עם שני מאפיינים. הכלי בוחן את תהליכי הארגון עצמו – כולל מענה לרגולציות - ואת הממשקים בין היחידות השונות לבין עצמן, ובין יחידות הארגון והגורמים החיצוניים. בנוסף, המערכת מאפשרת התנסות בקבלת החלטות תחת לחץ בממשק המדמה תקשורת בין-ארגונית, ממחיש התמודדות עם מגוון אירועים בו זמנית, בתנאי אי ודאות, בחוסר זמן ועם גורמים שונים.

תוכנת ה-BeST מתאימה עצמה לכל לקוח בהתאם לצרכים שלו. יישומי התוכנה כוללים מגוון רחב של תחומים כמו: אבטחת סייבר ואבטחת מידע; הגנת הפרטיות ;GDPR ביטחון פיזי ובטיחות; אסונות טבע, ניהול חירום ותגובת אסון; פינטק ובנקאות; תקשורת ארגונית ותקשורת משברים; ניתוח וניהול סיכונים.

על פי החברה, עד היום נעשה בתוכנה שימוש נרחב לניהול משברים שונים כגון מוכנות לעונת הסופות בקריביים והכנה לקראת משברים עסקיים ואירועי סייבר בקרב חברות טלקום מארה"ב ויוון. בארץ נעשה שימוש בתוכנה כהכנה לניהול המשברים באירועי המכבייה ב-2017.

בתערוכת Milipol, שהתקיימה בפריס בנובמבר 2019, הוכרזה מערכת BeST כאחת משלוש חברות הסטארט-אפ החדשניות באירופה. מנכ"ל BeST דותן שגיא הסביר: "היכולת לבדוק את תפקוד ההנהלה בתרחיש כלשהו בתנאים המדמים מצב אמת מאפשרת לארגונים ללמוד אודות תאימות התהליכים והתנהגות האנשים ולשפר אותם". ד"ר כרמית רפפורט, מנהלת המו"פ בחברה, הוסיפה: "המנהל מקבל פידבק מידי אודות התוצר האישי, הצוותי והארגוני כך שבזמן אמת יגיב באופן פרואקטיבי ולא ייתן לאירוע לנהל אותו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית