הערכה: חטיבת כפיר תצויד בנגמ"שי איתן

צה"ל הודיע כי כפיר תהפוך לחטיבת חי"ר עתירת אש ותתמקצע בלחימה על בסיס ניוד גלגלי. ההודעה של הרמטכ"ל כוכבי, לצד רכישת מערכות "חץ דורבן" מאלביט, מצביעות על כך שהחטיבה המשודרגת תסתייע בנגמ"ש העתיד של צה"ל

 

נגמ"ש העתיד איתן. צילום: משרד הביטחון

הרמטכ"ל הודיע השבוע על הסבת חטיבת כפיר לחטיבת חי"ר עתירת אש כחלק מההחלטות הראשונות בתהליך הדרגתי שייקח מספר שנים. על פי ההחלטה, החטיבה תתמקצע בלחימה בשטח בנוי, על בסיס ניוד גלגלי. בזמן מלחמה, ההנחה היא כי הלוחמים יצטרכו להסתייע בכלי רכב ממוגנים. לכן, הכוונה היא לנגמ"ש הגלגלי היחיד שמפתחים בישראל – הנגמ"ש איתן. נזכיר כי לאחרונה הודיעה חברת אלביט על הזמנה ממשרד הביטחון של "חץ דורבן" עבור נגמ"שים אלו בהיקף של 31 מיליוני דולרים לחמש השנים הקרובות.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האם ההודעה של הרמטכ"ל בצמידות זמנים לפרסום של אלביט מקרית? ובכן, לוקח זמן לבנות חטיבת חי"ר מתמרנת, בשל הצורך לצייד אותה בכלים מתאימים. חמש שנים כנראה יספיקו לצייד חטיבה במספיק נגמ"שים. כמה כלים? ובכן, חטיבת כפיר מונה ארבעה גדודים וסיירת. כדי לשנע אותה, ההערכה היא כי צריך בין 100-120 נגמ"שים. את הנגמ"ש איתן מרכיבים במנת"ק (מרבית ייצור המרכיבים בארה"ב בדולר סיוע) וצריך לייצר לכל נגמ"ש מערכת "חץ דורבן", כך שניתן להעריך שחמש שנים יספיקו לבנות כמות כזו של נגמ"שים גלגליים.

באופן רשמי, בצה"ל לא מוכנים למסור פרטים אודות הצטיידות חטיבת כפיר בנגמ"שי איתן. עם זאת, שינוע מהיר וממוגן של חטיבה מתמרנת בשטח בנוי צריך להיעשות בכלים ממוגנים. הרכישה של "חץ דורבן" לאיתן בעשרות מיליונים, לצד הצהרת הרמטכ"ל, מצביעות על הנגמ"ש הגלגלי היחיד שמורכב בישראל.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

סוכם: תוספת תקציב לצה"ל לשנתיים הקרובות

דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

בריטניה ניסתה את מערכת מסך הברזל של אלביט

טורקיה ביצעה ניסוי בטיל אוויר-אוויר חדש מתוצרתה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית