הוצגו נתוני נפגעים ל-2019: "מספר החללים הנמוך מאז הקמת צה"ל"

שני חללים הוכרזו כהרוגים בפעילות מבצעית ב-2019, כולל רס"ל זכריה באומל, שנחשב במשך כ-37 שנה כנעדר. שני חיילים נהרגו בתאונות אימונים, ו-12 התאבדו

חיילי צה"ל. צילום ארכיון: באדיבות דובר צה"ל

ראש מטה אכ"א, תת אלוף מישל ינקו, הציג הבוקר (ד') את דו"ח הנפגעים של צה"ל ל-2019. ינקו מסר בהודעתו כי "השורה התחתונה היא בשורה שמספר החללים בשנת 2019 ממשיך להיות במגמת ירידה. ב-2019 זה מספר החללים הנמוך ביותר מאז הקמת צה"ל. כל חלל מבחינתנו הוא עולם ומלואו, ונמשיך לתחקר את עצמנו כדי למנוע את החלל הבא. המגמה לא מספיקה. נמשיך לבחון אותה שנים קדימה, כדי להקטין את מספר החללים והנפגעים כל שנה".

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

שני חללים הוכרזו כמי שנהרגו בפעילות מבצעית ב-2019: רב סמל זכריה באומל, שהוחזר לאחר 37 שנה היעדרות לישראל (באומל נחשב נעדר עד כה ורק בשנה שעברה הוכרז רשמית כחלל); וגל קיידאן, שנהרג בפיגוע באריאל.

חלל אחד נהרג בפעילות חבלנית עויינת: רב"ט דביר שורק, שנהרג בפיגוע בגוש עציון. 12 חללים מתו בהתאבדות. שניים נהרגו בתאונות אימונים: אביתר יוספי מהצנחנים, בניווט בשבוע אימונים, שטבע בנחל חילזון; ורון עובד, שנדרס בידי אוטובוס בגיבוש לצנחנים בדרום. חייל אחד, רב"ט איתמר, התחשמל למוות בבריכת נוי בתל אביב.

על פי נתוני צה"ל, מספר תאונות הדרכים בצבא נמצא במגמת ירידה, בניגוד למגמה במדינת ישראל כולה. תא"ל ינקו טוען כי העובדה שצה"ל הוא ארגון היררכי מסייעת לו להילחם בתאונות הדרכים. "בתחום הבטיחות, כל מפקדי צה"ל עד אחרון המפקדים מקפידים על כל ארוע בטיחות", אמר ינקו.

"בראייה רחבה, בעשור האחרון אנחנו במגמת ירידה, ומשמרים את מגמת הירידה. השנה התאבדו 12 חיילים. הרוב המכריע הם בשרות חובה. מתוך 12 החללים, חיילת אחת היא חיילת בודדה - מיכאלה מיקה לויט ז"ל. אצל 12 החללים נפתחה חקירת מצ"ח ובדיקה נוספת בראשות אל"מ. אנחנו עושים את המירב כדי ללמוד. כל אחד מהמתאבדים הוא אחד יותר מדי.

"אנחנו מגדילים מספר קב"נים ומורידים את הזמינות לנשק. אנחנו עושים הסברה כדי לזהות דקה אחת קודם תהליכים שאנחנו צריכים להיות עליהם הרבה יותר עירניים. אנחנו מתייחסים בחרדת קודש לנושא האובדנות", מסר ינקו.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

סוכם: תוספת תקציב לצה"ל לשנתיים הקרובות

דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

בריטניה ניסתה את מערכת מסך הברזל של אלביט

טורקיה ביצעה ניסוי בטיל אוויר-אוויר חדש מתוצרתה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית