מירוץ הגרעין: החל ב-2030 ארה"ב תייצר 80 ליבות פלוטוניום בשנה

מסמך של המינהל לביטחון גרעיני בארה"ב מעיד שכמעט כל הליבות שבמלאי הנוכחי של המדינה הופקו ב-1978-1989. נכון ל-2019, קצב הייצור הוא של פחות מ-20 ליבות בשנה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם שר ההגנה לשעבר ג'יימס מאטיס (מימין) וסגן הנשיא מייק פנס. צילום ארכיון: AP

פרסום של ממשלת ארה"ב חושף כי החל מ-2030 המינהל לביטחון גרעיני לאומי במשרד האנרגיה (NNSA) ייצר לא פחות מ-80 ליבות פלוטוניום לפצצות גרעין בשנה. ההחלטה התקבלה ב-2018 כחלק מהליך בחינת המוכנות הגרעינית של ארה"ב תחת השם Nuclear Posture Review. ההחלטה התקבלה בשעה שנכון ליוני 2019, מנהל ה-NNSA מייצר פחות מ-20 ליבות בשנה לשימור יכולות. סה"כ ארה"ב מחזיקה כתשעה אתרים הקשורים לייצור ליבות פלוטוניום (אך לא בכולם מייצרים בפועל ליבות) עם יכולת תיאורטית לייצר 400 ליבות בשנה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"החוק הפדרלי והמדיניות הלאומית יאפשרו הפקת מינימום של 50 ליבות בכל שנה במתקן לייצור דלק מעורב תחמוצת (MFFF) באתר נהר הסוואנה (SRS) ומינימום של 30 ליבות בשנה במעבדה הלאומית בלוס אלמוס (LANL). כושר ייצור נוסף יהיה זמין בכל אתר, במידת הצורך, כדי לעמוד בדרישות של ייצור הליבות", נכתב בפרסום. "מדיניות הביטחון הלאומית מחייבת את משרד האנרגיה, באמצעות ה-NNSA, לקיים את מאגר הנשק הגרעיני של ארצות הברית, כמו גם את מלאי הנשק הגרעיני ויכולות ליבה בנשק גרעיני".

המסמך מדגיש כי כמעט כל הליבות במלאי הנוכחי הופקו בשנים 1978-1989. "כיום, יכולתה של ארצות הברית לייצר ליבות פלוטוניום מוגבלת. מאז 2008, ה-NNSA הדגישה את הצורך לייצר 80 ליבות בשנה", נכתב בפרסום.

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

סוכם: תוספת תקציב לצה"ל לשנתיים הקרובות

דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

בריטניה ניסתה את מערכת מסך הברזל של אלביט

טורקיה ביצעה ניסוי בטיל אוויר-אוויר חדש מתוצרתה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית