אחרי הירי לעבר הדרום: צה"ל תקף ברצועת עזה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, ביניהן אתר לייצור אמל"ח ומתחם צבאי. התקיפה בוצעה בתגובה לירי ארבע רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. הערכה: ארגון ג'יהאד אסלאמי סורר ביצע את הירי

 
אחרי הירי לעבר הדרום: צה"ל תקף ברצועת עזה

תקיפה ישראלית בעזה. צילום (ארכיון): AP

כמה שעות לאחר ירי מטח של ארבע רקטות לעבר הדרום, צה"ל תקף אמש (ד') בתגובה יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה. מטוסי קרב תקפו לפרקים כמה יעדים של ארגון הטרור, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מוקדם יותר אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים סעד, נחל עוז וכפר עזה. מצה"ל נמסר כי זוהו ארבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כיפת ברזל יירטה שניים מהם.

ההערכה בצה"ל היא כי ארגונים סוררים של הג'יהאד האסלאמי ביצעו את ירי הרקטות. עם זאת, בהודעת דובר צה"ל הודגש כי "הצבא רואה בחומרה רבה את הירי לעבר שטח ישראל, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

מדובר במטח הראשון לשנה זו, לאחר שהירי האחרון מרצועת עזה בוצע ב-25 בדצמבר 2019 בשעות הערב, בזמן נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בכנס בחירות באשקלון. בתגובה לאותו ירי בדצמבר 2019 תקף צה"ל תשתיות של חמאס ברצועת עזה.

ירי הרקטות מעזה התרחש לאחר שאתמול פורסמה ההערכה השנתית של אמ"ן. על פי הערכת אמ"ן בנוגע למצב בעזה, חמאס מורתע ממלחמה ורוצה ברגיעה ארוכת טווח, אולם ממשיך בבניין הכוח שלו לקראת מלחמה אפשרית, תוך שהוא מרסן את הג'יהאד האסלאמי.

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות