הפלת המטוס האוקראיני: חמש מדינות התאחדו לפעול נגד איראן

המדינות, ובראשן אוקראינה, שאזרחיהן נהרגו בהפלת המטוס האוקראיני בידי מערכת ההגנה האווירית של איראן, הודיעו כי יתאחדו לבחון פעולות אפשריות נגד טהרן

הפלת המטוס האוקראיני: חמש מדינות התאחדו לפעול נגד איראן

זירת ההתרסקות של המטוס האוקראיני. צילום: AP

אחרי שאיראן הודתה כי טיל צבאי שלה הוא זה שפגע במטוס האוקראיני מעל טהרן, וגרם למות 176 בני אדם שהיו על סיפון המטוס, כמה מדינות פועלות יחד נגד איראן. חמש מדינות שאזרחיהן מצאו את מותם בשבוע שעבר בהפלת המטוס, ייפגשו בהמשך השבוע בלונדון כדי לדון בפעולות אפשריות נגד טהרן, כך אמר שר החוץ של אוקראינה לסוכנות הידיעות רויטרס.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ואדים פריסטאיקו דיבר בשולי ביקור רשמי בסינגפור, ואמר כי המדינות ידונו גם בפיצויים ובחקירת האירוע. "הטענות של איראן לפיהן המטוס הופל בזמן שטס באזור בסיס צבאי רגיש הן שטויות", אמר השר. לדבריו, טהרן הסכימה למסור את הקופסאות השחורות של המטוס לחקירה.

"יצרנו קבוצה זו של שרי חוץ מהמדינות האבלות. אנחנו ניפגש באופן אישי בלונדון כדי לדון בדרכים, כולל משפטיות, כיצד אנו עוקבים אחר זה, כיצד אנו מעמידים את האיראנים", אמר פריסטאיקו.

לאחר ימים של הכחשות, איראן הצהירה בשבת באופן רשמי כי צבאה הפיל את המטוס ב"טעות". בטהרן טענו כי מערכת ההגנה האווירית של הצבא ירתה בטעות את הטיל בזמן מתיחות מבצעית, על רקע ההתקפה שביצעה נגד ארה"ב. המטוס, לטענת האיראנים, זוהה כ"מטרה עוינת" לאחר שפנה לעבר בסיס צבאי רגיש של משמרות המהפכה.

פריסטאיקו אמר שכל המעורבים. צריכים לעמוד לדין. "אנחנו לא רוצים רק שיצביעו על חייל מסוים ויגידו שזה הבחור שלחץ על הכפתור. זו האחריות של ממשלת איראן. צריך להבין מי נתן את ההוראה, מי לחץ על הכפתור. צריך להעניש את כל האנשים האלה", אמר שר החוץ האוקראיני.

הכתבות הכי נקראות באתר:

עקב הסערה: נזק נגרם למטוסי קרב בדרום

הושלם ניסוי במערכת משודרגת של כיפת ברזל

לאחר התקרית: מערך ה"יסעור" חוזר לשירות

ארגון הרבש"צים הודיע: מנתקים מגע מצה"ל

תיעוד: רפאל ביצעה ניסוי בטילי SPIKE SR

אולי יעניין אותך גם