האקרים ביצעו תקיפת סייבר על משמר החופים האמריקני

משמר החופים, שבאופן אירוני היה זה שהזהיר לאחרונה מפני פגיעות סייבר, הותקף על ידי האקרים שהצליחו לשבש את הרשת של הארגון למשך יותר מ-30 שעות

 
האקרים ביצעו תקיפת סייבר על משמר החופים האמריקני

ספינת משמר החופים של ארה"ב. צילום: AP

בשלהי חודש דצמבר 2019 בוצעה תקיפת סייבר על מערכות המחשוב של משמר החופים האמריקני. תקיפת הסייבר בוצעה באמצעות מייל זדוני, אשר נשלח לכתובת של אחד העובדים במשמר החופים. העובד אשר פתח את המייל ולחץ על קישור שהופיע בו, גרם להחדרת פוגען (המכונהRyuk ) ולתקיפת הרשת של משמר החופים באמצעות תקיפת כופר (Ransom).

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

תקיפת הכופר השביתה את רשת משמר החופים האמריקנית למשך של יותר מ-30 שעות. התוקף, שניצל את יכולתו לחדור לרשת הארגון הביטחוני, הפועל תחת משרד ההגנה האמריקני, אסף מהרשת ככל הנראה גם מידע ביטחוני רגיש ומסווג.

הפוגען גרם להשבתת מערכות המידע התומכות במבצעים ובבקרה על כלי השיט של משמר החופים, ככל הנראה מדובר ברשת השליטה והבקרה של משמר החופים.

חיסול קאסם סולימאני – סיקור מיוחד

מהכטב"מ ועד טיל "אש הגיהינום": האמצעים לחיסול

הפריצה של סולימאני: מהעוני ועד צמרת השלטון

אחרי חיסול סולימאני: רוחות מלחמה במזה"ת

היורש בפיקוד כוח קודס: "עוד תראו גופות אמריקנים בכל המזה"ת"

זרוע איראנית: המיליציות השיעיות החזקות של עיראק

התקיפה, באופן פרדוקסלי אולי, אירעה כמה שבועות לאחר שמשמר החופים האמריקני יצא במסע פרסום רחב היקף, ופרסם הערות אזהרה רשמיות לנמלים, לחברות ספנות ולבעלי כלי שיט, על איומי הסייבר לכלי שיט ולעולם הספנות המסחרית.

מגזר הספנות העולמי, הכולל את נמלי הים, חברות הספנות ובעלי כלי שיט, מהווה בשנים האחרונות מטרה להאקרים, הרואים במגזר הספנות ובתווך הימי מקור רווחי של הכנסה כספית, לאור הכסף הרב שזורם בו ולאור חוסר מוכנותו לתקיפות סייבר.

משמר החופים פרסם כי המקרה עודנו תחת חקירה ובסיומו יוגשו ממצאים רשמיים על אשר אירע בו ותוצאותיו. יש לציין כי הפוגען מסוג Ryuk  הוחדר לפני כעשרה חודשים למערכות השליטה והבקרה של ספינת סוחר, אשר נעה לכיוון נמל ניו ג'רסי, וגרם לה להיעצר בלב ים, עד הגעתו של צוות תגובה מטעם משמר החופים, אשר התגבר על התקיפה על מערכות הספינה ואפשר לה להגיע לנמל בשלום.

אולי יעניין אותך גם