תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

בשבועיים האחרונים נצפו בשמי כמה מחוזות בארה"ב כלי טיס לא מזוהים שנעו בשמי המדינה. סוכנות התעופה הפדרלית פתחה בחקירה. על פי דיווח ברויטרס, אף גוף, פרטי או ממשלתי, לא טען כי מדובר בכלים השייכים לו

 
תעלומה בארה"ב: ה-FAA חוקרת תנועת כטב"מים לא מזוהים

בארה"ב חוקרים את תנועת הכטב"מים הלא מזוהים. צילום אילוסטרציה: Bigstock

סוכנות התעופה הפדרלית בארה"ב פתחה בשבועיים האחרונים בחקירה לאחר גילוי של כלי טיס בלתי מאוישים לא מזוהים שטסו בשמי המדינה מעל צפון-מזרח קולורדו ובדרום-מערב נברסקה. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

על פי הפרסום, הכטב"מים אותרו בלפחות ארבעה מחוזות בקולורדו. דובר ה-FAA, איאן גרגור, טען בפני רויטרס כי "סוכנות התעופה וסוכנויות ממשלתיות נוספות בוחנות את הדיווחים הללו". ברויטרס הדגישו כי אף חברה פרטית ולא סוכנויות ממשלתיות טענו כי מדובר בכטב"מים ששייכים להם.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

משרד השריף במחוז פיליפס שבמדינת קולורדו פרסם פוסט בפייסבוק לפיו ב-20 בדצמבר התקבלו דיווחים מרובים על גילוי של כטב"מים. באותו יום, כך דווח ברויטרס, נצפו במחוז 16 כלי בלתי מאוישים בלתי מזוהים. "אנו מאמינים כי הכטב"מים לא מהווים איום", נמסר ממשרד השריף המחוזי.

השריף, תומאס אליוט, סיפר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מים היו עם אורות מהבהבים, וטסו בתבניות רשת מרובעות כמעט בכל לילה, ונראה כי הם מרחיבים את טווח הטיסה.

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם