ארה"ב אוסרת לרכוש כלי טיס בלתי מאוישים תוצרת סין

כחלק מחוק תקציב ההגנה של ארה"ב לשנת 2020, הממשל האמריקני אוסר על רכישה או הפעלה של כטב"מים שמיוצרים, או שרכיביהם מיוצרים בסין

 

כטב"ם סיני

במסגרת חוק תקציב ההגנה לשנת 2020 אוסר הממשל האמריקני על הפנטגון לרכוש, להפעיל ולחדש חוזי רכש של כלי טיס בלתי מאוישים תוצרת סין. הכוונה גם לחוזים עם חברות המייצרות רכיבים ומספקות שירותים לכטב"מים סיניים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

האתר הביטחוני ג'יינס דיווח כי החוק מפרט ואוסר גם על רכש מערכות בקרת טיסה לכטב"מים, מכשירי רדיו, מערכות העברת נתונים, מצלמות, גימבלים ומערכות שליטה ובקרה סיניות, וחל איסור גם על רכש תוכנות תוצרת סין או חברות הקשורות עם ייצור בסין.

בחוק נזכרים גם חריגים: אין איסור לבצע רכישות לצורכי בדיקה או הדרכה של כלים נגד כטב"מים או ציוד בדיקה והדרכה של מערכות לוחמה אלקטרונית. החוק קובע גם כי ועדת ההגנה של הקונגרס רשאית לאשר רכישת כטב"מים סיניים, ציוד או שירותים אם הם נרכשים "למען האינטרסים של ארה"ב".

דובר הפנטגון אדם ליסברג אמר כי כטב"מים תוצרת החברה הסינית הגדולה DJI, המיועדים לשימוש גופים פדרליים אמריקניים נבדקו ואושרו לשימוש על ידי מומחים לביטחון סייבר, על ידי סוכנים פדרליים ועל ידי המעבדות הלאומיות במדינת איידהו.

פרויקט סיכום עשור מיוחד:

בין מלחמות לכלכלה: נבחרי העשור בישראל

העשור הביטחוני של ישראל בתמונות

כסף, טכנולוגיה והשפעה: אנשי העשור בעולם

עשור בתמונות: המחאות עיצבו את העולם

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית