ארה"ב לאיראן: "לא נסבול פעולות נגד אמריקנים"

בכירי ממשל אמריקניים התייחסו לתקיפה שבוצעה נגד מיליציה פרו-איראנית בסוריה ובעיראק, והזהירו את איראן מפעולות עוינות נגד יעדים של ארה"ב. הבכירים הדגישו כי טראמפ אמר שארה"ב עשויה לתקוף שוב אם תידרש לכך

 

ארה"ב לאיראן: "לא נסבול פעולות נגד אמריקנים"

טראמפ. ארה"ב עשויה לתקוף שוב אם תידרש לכך. צילום (ארכיון): AP

בכירי הביטחון והממשל האמריקני התייחסו לתקיפות שביצעה ארה"ב בסוריה ובעיראק נגד המיליציה הפרו-איראנית גדודי חיזבאללה, והגדירו אותה כמוצלחת. ארה"ב הזהירה לאחר התקיפה כי היא "עדיין יכולה לנקוט פעולות נוספות  באזור כדי להגן על האינטרסים שלה".

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר לכתבים לאחר שתדרך את הנשיא דונלד טראמפ: "לא נסבול פעולות של המשטר באיראן שמעמידות בסכנה גברים ונשים אמריקנים". שר ההגנה מארק אספר כינה את ההתקפה מוצלחת, אך הדגיש כי טראמפ אמר כי ניתן יהיה להוציא לפועל תגובה צבאית נוספת אם יהיה בכך צורך. "דנו עימו באפשרויות אחרות aקיימות. ננקוט בפעולות נוספות ככל שיידרש כדי להבטיח את הגנתנו, ונרתיע פעולות נוספות מצד מיליציות פרו-איראניות או מאיראן", אמר אספר.

גורמי ביטחון ומיליציה עיראקיים אמרו כי לפחות 25 לוחמי מיליציה נהרגו ולפחות 55 נפצעו בעקבות שלוש התקיפות האוויריות האמריקניות בעיראק. הגורמים אמרו כי לפחות ארבעה מפקדי גדודי חיזבאללה מקומיים היו בין ההרוגים, והוסיפו כי אחת התקיפות כוונה למטה של המיליציה בגבול עם סוריה.

ארה"ב הודיעה אתמול כי תקפה יעדים של מיליציה פרו-איראנית בעיראק, בתגובה לתקיפה שבוצעה נגד כוחותיה במסגרתה נהרג אזרח אמריקני. "בתגובה לתקיפות חוזרות ונשנות של גדודי חיזבאללה על בסיסי כוחות הקואליציה בעיראק, כוחות צבאיים ביצעו תקיפות מדויקות נגד חמישה מתקנים של הארגון בעיראק ובסוריה", כך נמסר על ידי הפנטגון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ארה"ב הדגישה כי התקיפות שביצעה "ישפיעו על יכולתו של הארגון לבצע פיגועים עתידיים נגד כוחות הקואליציה". על פי דיווחים שונים בכלי תקשורת ערביים, בהתקפה האמריקנית נהרגו כמה פעילים של הארגון, ביניהם גם קצינים בכירים במיליציות.

"חמשת היעדים", כך על פי צבא ארה"ב, "כוללים שלושה יעדים של גדודי חיזבאללה בעיראק ושניים בסוריה. התקיפה כללה מתקני אחסון נשק, פיקוד ובקרה בהם משתמש הארגון לתכנון ולהוצאה לפועל של פיגועים נגד כוחות הקואליציה".

הכתבות הכי נקראות באתר:

הרמטכ"ל: "האפשרות לעימות לא מוגבל מול איראן קיימת"

טיל היפר סוני רוסי בעל יכולות גרעין הפך מבצעי

דיווח ערבי: "מיליציה פרו-איראנית מסתירה משלוחי טילים מטהרן"

סוכן להשכיר: סוכנויות מודיעין פרטיות בעולם

מסר מאיים לקים: כוחות קומנדו "לכדו" בכיר צפון קוריאני

התקיפה שביצעו גדודי חיזבאללה כללה מתקפת טילים של יותר מ-30 טילים על בסיס ליד קירקוק, במסגרתה נהרג אזרח אמריקני ונפצעו ארבעה אנשי שירות אמריקניים ושני אנשי כוחות הביטחון העירקיים.

"לגדודי חיזבאללה יש קשר חזק עם כוח קודס האיראני. הארגון קיבל שוב ושוב סיוע של נשק ותמיכה נוספת מאיראן, בה השתמש לתקיפת כוחות הקואליציה. פיגועי הארגון פצעו גם מספר אנשי צבא. על איראן ושלוחותיה להפסיק את התקפותיהם על כוחות אמריקניים, ולכבד את ריבונות עיראק, כדי למנוע פעולות הגנה נוספות של כוחות ארה"ב", כך נמסר על ידי הפנטגון.

אולי יעניין אותך גם