משפרים מנועים: ניסוי נוסף באמל"ח אסטרטגי

הניסוי של ישראל בסופ"ש הוא חלק מתוכנית סדורה של שיפור מנועים בחברת תומר. ניתן להעריך כי מדובר במנועים של טילי קרקע-קרקע, ועל רקע הפרסומים הזרים על היכולות הגרעיניות של ישראל – נראה כי מדובר באיתות חד לאיראן

 

כך נראה השיגור בשמי ישראל בסוף השבוע

ניסוי ההנעה הרקטית שבוצע בסוף השבוע האחרון (שישי) מחוף פלמחים הוא המשך לתוכנית סדורה של שיפור מנועים בחברת תומר. מדובר בניסוי שלישי בשש השנים האחרונות, כאשר כל שנתיים מערכת הביטחון מבצעת ניסוי לבחון ביצועים.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

ניתן להעריך כי מדובר במנועים של טילי קרקע-קרקע, שעל פי פרסומים זרים ידועים בשם יריחו. טילים אלה על פי אותם פרסומים, מהווים את עמוד השדרה האסטרטגי של מדינת ישראל. לפי מקורות זרים, ישראל מחזיקה ביכולות גרעיניות, וטילים אלה אמורים לשאת ראש קרב גרעיני, אם וכאשר.

הכתבות הכי נקראות באתר:

"משחקי הכס": כך נערך צה"ל ללחימה בזירה חדשה

מערכת הביטחון ביצעה ניסוי במערכת רקטית

עקב פיצוץ בנשק: הופסקו אימונים ברובי תבור

עסקת ענק כחול-לבן: מערכות מכ"מ נמכרו לחו"ל

דיווח: איראן העבירה טילים בליסטיים לעיראק

מנועים אלה יכולים לשמש לצורך שיגור לוויינים. ישראל מנהלת משנות השמונים תוכנית חלל אזרחית, כאשר יש כאלה הטוענים כי משגרים אלה יכולים לשמש גם לטק"ק. ישראל אינה שונה בכך מאף מדינה אחרת שמחזיקה תוכנית חלל אזרחית.

תשומת לב נוספת ראויה להינתן לשאלות העולות משגרת ניסויים דו-שנתית. אחת מהן היא האם ישראל יכולה להשתמש בשגרה כזו לצורך התממה של שיגור לוויין סודי. הסימנים בניסוי כזה אינם מסגירים מה נשא הטיל המשוגר.

בזירה הדיפלומטית ניכר הבידול בין גינוי בינלאומי של ניסויי טילים במדינות סוררות לעומת שתיקה סביב ניסויים דומים במדינות מערביות. בהקשר זה ישראל זוכה להתעלמות מניסויי טילים, המאפשרת לה לקיים פיתוח רציף של יכולות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית