גרמניה תוציא את חיזבאללה מחוץ לחוק

הממשל הגרמני, בהובלת שר החוץ מאס, מקדם את המהלך שזכה לסיכום עקרוני בין כמה ממשרדי ממשלה. במסגרת החוק, כל זרועות הארגון יוצאו מחוץ לחוק. עד כה נכשלה יוזמה ליישם את המהלך בכל רחבי האיחוד, בשל התנגדות צרפת

 
גרמניה תוציא את חיזבאללה מחוץ לחוק

נסראללה. יוצא אל מחוץ לחוק הגרמני. צילום: AP

ממשלת גרמניה מתכננת להוציא את ארגון הטרור חיזבאללה אל מחוץ לחוק. על פי השבועון הגרמני דר שפיגל, משרד החוץ, משרד הפנים הפדרלי ומשרד המשפטים הסכימו על כך בשבוע שעבר. החלטה סופית צפויה להתקבל בשבוע הבא.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במסגרת המהלך, פעילויות חיזבאללה בגרמניה יטופלו כפי שמטפלת הממשלה הפדרלית בארגון דאעש. כל פעילויות חיזבאללה יהיו אסורות בגרמניה. כך, למשל, לא תותר הנפת דגל של הארגון ברחבי המדינה. עד כה, האיחוד האירופי הוציא רק את הזרוע הצבאית של חיזבאללה מחוץ לחוק. איסור על פעילות כוללת של הארגון בכל רחבי האיחוד האירופי נכשלה, בעיקר בגלל ההתנגדות של צרפת. שר החוץ הייקו מאס (SPD) קידם את המהלך מאז הקיץ האחרון.

על פי הדיווח באתר השבועון הגרמני, משרד המשפטים הפדרלי בגרמניה העניק ליועץ המשפטי לממשלה ייפוי כוח כללי לחקירות נגד פעילותו של חיזבאללה בגרמניה. כתוצאה מכך, הפרקליטות הפדרלית אינה צריכה עוד לבקש את אישורו של שר המשפטים לכל מקרה של חקירה נגד הארגון, אלא יכולה להיות פעילה מיוזמתה.