ביקוש גובר במזרח התיכון לכלים בלתי מאוישים סיניים

מאז ההתקפה על מתקני הנפט של סעודיה עלה הביקוש לכטמ"מים באזור המפרץ והמזרח התיכון. על פי פרסומים שונים, סין משקיעה מאמץ רב בשיווק הכלים שלה: "המוצרים הסיניים לא מתוחכמים כמו של ישראל וארה"ב אך רמתם עולה"

 

המל"ט הסיני Wing Loong

פיתוח כלי הטיס הבלתי מאוישים שמייצרת סין הולך ומשתפר בהשוואה לכלים שהמדינה הפעילה בעבר, שהיו חיקויים או פרי הנדסת היפוך של כטמ"מים אמריקניים או ישראליים. הכלים הסיניים עדיין לא מתוחכמים כמו אלה שהוזכרו, אך הם נמכרים בכמויות גדולות בארצות המזרח התיכון.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אתר AIONLINE סוקר את הביקוש הגדול לכטמ"מים באזור, שגבר מאז ההתקפה על מתקני הנפט הסעודיים בספטמבר השנה, שהתבססה על כלי טיס בלתי מאוישים. על פי הפרסום, מדינות המפרץ רוכשות מטוסי קרב מאוישים בכמויות גדולות, אך במקביל חלה עליה תלולה בביקוש ובחוזים, לרכש כטמ"מים בתמהיל של כלים תוצרת ארה"ב, רוסיה וסין.

חברת "ג'נרל אטומיקס" דיווחה כי סעודיה, כווית וקטאר מגלות עניין בכמה סוגי כלים תוצרת החברה האמריקנית, בעוד סין משקיעה מאמצי שיווק גדולים בהפצת הכטמ"מים שלה באותן מדינות. שתים ממדינות אלו כבר רכשו את הכטמ"מ הסיני WING LOONG 2, ובמערב סבורים שכלי זה מסוגל לשאת 12 טילי קרקע-אוויר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית