מוטורולה מציגה: רחפן מופעל בשליפת נשק

מרכז המחקר והפיתוח של החברה קיים תערוכה בה נחשפו מגוון אמצעים ויישומים עתידיים שיסייעו לאנשי אכיפת החוק. בין הפיתוחים: מצלמה מזהה נשק ומערכת התרעה מפני שיטפון

 
מוטורולה מציגה: רחפן מופעל בשליפת נשק

הדגמה על האקדח שמפעיל רחפן

מרכז המו"פ של מוטורולה סולשונס מציג: רחפן מרדפים המופעל בשליפת אקדח, מצלמת וידאו המזהה נשק, חיישנים המתריעים מפני שיטפון ומערכת התרעה מפני תקיפת סייבר על מערכת המים של ישראל. האמצעים החדשים הוצגו בתערוכה שנתית שכללה את הפיתוחים הטכנולוגיים והיישומים העתידיים, שהתמקדו השנה בסיוע לכוחות אכיפת החוק.

 אחד הפיתוחים שהוצגו הוא אמצעי זיהוי בזמן אמת ומתן התרעה על אדם חמוש. זיהוי הנשק נעשה באמצעות מצלמות וידיאו, מצלמות קבועות, מצלמות גוף ומצלמות רכב. הטכנולוגיה כוללת שימוש בבינה מלאכותית לזיהוי נשק ולמתן התרעה מידית. במסגרת הפעולה, אלגוריתמים מזהה אקדח שנשלף.

פיתוח נוסף הוא רחפן מלווה שוטר. מדובר בכלי בלתי מאויש מצויד במצלמת וידיאו שמלווה את השוטר מלמעלה. ברגע שהשוטר שולף את אקדחו נכנס לפעולה חיישן החבוי בנרתיק האקדח. החיישן מפעיל מצלמת גוף ברגע שהאקדח נשלף שמשדרת אות חירום עם מיקומו המדויק של השוטר.

פיתוח אחר, הפעם מתחום אסונות טבע, הוא מערכת התרעה מפני שיטפון. מדובר בטכנולוגיה המחוברת למוקד עירוני ומתריעה אוטומטית ובזמן אמת מפני שיטפון מתקרב. פיתוח זה נמצא עתה בבחינה בארה"ב.

מנהל מרכז הפיתוח של חברת מוטורולה, דורון נדג'ר, אמר כי חלק מהפיתוחים נעשו בהתבסס על אירועי אמת של לקוחות החברה, כמו אירועי שיטפונות, שריפות ואסונות טבע.

אולי יעניין אותך גם