מסוק ספרדי בלתי מאויש משמש את התעשיות הביטחוניות בארץ

שתי חברות ביטחוניות עושות שימוש ב-ALPHA 800 של Alpha Security & Defense. בראיון לישראל דיפנס בכנס UVID 2019 סיפר מנכ"ל החברה: "החברות הישראליות מבצעות באמצעות המסוק שלנו ניסויים בטכנולוגיות מתקדמות"

 

המנכ"ל אריק פרימן מציג את ה-ALPHA 800 בכנס UVID 2019. צילום: רונן טופלברג

שתי תעשיות ביטחוניות בישראל קנו או שכרו מסוקים בלתי מאוישים תוצרת ספרד. המשימה הייחודית של אותם כלי טיס: ביצוע מחקר וניסויים של טכנולוגיות מתקדמות על המסוק בעת טיסה. כך למשל, מוצר תעופתי-צבאי שנזקק לסדרה של ניסויים מותקן במטע"ד של המסוק וכך מתבצעות טיסות ניסוי ובדיקת הציוד.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המסוק הבלתי מאויש הוא ALPHA 800 תוצרת החברה הספרדית Alpha Security & Defense. את הפרטים אודות השימוש במסוקים חשף לישראל דיפנס מנכ"ל החברה, אריק פרימן, שהגיע לישראל כדי להשתתף ולהציג את מוצרי החברה בכנס UVID 2019, שהתקיים ביום חמישי שעבר.

המסוק הבלתי מאויש של החברה נמכר כבר לכמה מדינות, והוא משמש ליישומים אזרחיים וצבאיים. פרימן סיפר כי החברה פועלת במדריד כבר שש שנים והמסוק אלפא 800 הוא המוצר העיקרי שלה. הוא מתאים להיות פלטפורמת ניסויים בשל המבנה והתכונות שלו: שהות ארוכה של שלוש שעות באוויר, יכולת לרחף (HOVERING) במשך שעה וחצי, נושא מטע"ד בן שישה ק"ג, טווח טיסה של עד 50 ק"מ, והתכונה הכי חשובה - יכולת לטוס ללא הפרעות בתנאי רוחות עד 30 קשר וגשם. כמו כן, יש לו יכולת לבצע נחיתה אוטומטית על כלי שיט בלב ים.

"החברה מכרה כבר כמה עשרות מסוקים מדגם זה", מספר פרימן, "עתה נמצא פיתוח מסוק אלפא 900, שיהיה גדול יותר". מסוקים בלתי מאוישים נמכרו בארה"ב, בטורקיה, באינדונזיה, בישראל ובארצות נוספות. בהשוואה לכלים דומים, אלפא 800 נחשב כלי טיס לא יקר. פרימן אומר עוד כי מכון וולקני בישראל רכש מסוק כזה בשל יכולתו לשאת מצלמות כבדות למשך כמה שעות.

בנוסף לפאן האזרחי שביכולות המסוק הבלתי מאויש, יש לו יישומים צבאיים נוספים: המסוק הבלתי מאויש יכול לשמש ממסר תקשורת, לשמש קצין תצפית קדמי לסוללות ארטילריה להכוונת אש, ולהטיס במטע"ד שלו ציוד שיבוש וחסימות שידורים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית