הערכה בצה"ל: הדיווח על מיירט קלע דוד - נכון

על פי דיווח באתר סיני, טיל של המערכת להגנה אווירית שנורה בשנה שעברה נגד טילים סוריים, נחת בשטח סורי ומאז עבר לבחינה של הרוסים. ניתן להעריך כי הרוסים למדו היטב את הטכנולוגיה. החשש: זליגת מידע לאויב

מערכת "קלע דוד". האם הגיעה לידי הרוסים? צילום (ארכיון): דובר צה"ל

ההערכה בצה"ל היא כי הדיווח הזר על העברתו של מיירט "קלע דוד" לידי הרוסים הוא נכון. ניתן להעריך כי הרוסים למדו אותו היטב. על פי דיווח באתר סיני בשם "סינה", מיירט של מערכת "קלע דוד" שנורה בשנה שעברה לעבר טילים סוריים הגיע לידי הרוסים. בצה"ל לא התייחסו באופן רשמי לדיווח. על פי הפרסום, אחד משני מיירטים שירתה ישראל לעבר טילים סוריים נפל בשטח סוריה והגיע לידי הצבא הסורי, ומשם לידי הרוסים.

אם יתברר הדיווח כנכון, החשש הוא כי הטכנולוגיה הסודית שפותחה בישראל תשמש את הרוסים כלחץ על ירושלים, וגרוע מכך – תגיע לידי גורמים עוינים לישראל.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר בתקרית שאירעה בחודש יולי 2018, במסגרתה נורו בפעם הראשונה טילים של מערכת "קלע דוד" לעבר מטרות סוריות. המערכת המתקדמת זיהתה כי שני טילים סוריים, שנורו במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה, עלולים לפגוע בשטח ישראל. שני מיירטים של המערכת נורו, אך לאחר שהתגלה כי הטילים הסוריים לא יפלו בשטח הארץ היה צורך להפסיק את פעילות הטיל. אחד מהם פוצץ באוויר, והשני נחת, ככל הנראה, בשטח סוריה ולא התפוצץ.

מערכת 'קלע דוד' מיועדת להגן על המדינה כולה. בעוד שמעטפת ההגנה של "כיפת ברזל" ופטריוט היא ממוקדת, המעטפת של "קלע דוד" רחבה כרוחב המדינה ואורכה. הפיקוד על לחימת ההגנה האווירית מרוכז בבסיס בדרום, שם נמצא מנ"י – מרכז ניהול יירוטים, בו מתקבלות הערכות המצב על איום, מתבצעים ומנוהלים הגילוי והיירוט, ושם יושב המפעיל הלוחץ על כפתור השיגור.

ההגדרה הרשמית של מערכת 'קלע דוד' היא: "מערכת הגנה נגד רקטות ארוכות טווח  (LRAR), טילים בליסטיים קצרי-טווח (SRAR), טילי שיוט (CM) ואיומי הגנ"א רגילים". המערכת מורכבת מ-מנ"י (מרכז ניהול יירוטים), מיירט 'סטנר' (STUNNER), מכ"ם רב-משימתי ומערכת שו"ב. המבנה הבסיסי הוא בן ארבע יחידות טילים שבכל אחת 12 מיירטי סטנר. המיירט מוגדר כדו-שלבי ותלת-פולסי, והוא בעל ראש ביות (SEEKER) אלקטרו-אופטי ואלקטרו-מגנטי. ראש הביות פוגע במטרה בשיטת AIM POINT, פגיעת נקודה, כלומר פגיעה של ברזל-בברזל במטרה עצמה עם אפקט HARD KILL.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית