השלימו עסקה: אירונאוטיקס עברה לרפאל וסוטלרו

אירונאוטיקס נמחקה מהבורסה ועברה לבעלות המשותפת של רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו. בכך, נכנסת רפאל לראשונה לתחום הכלים הבלתי מאוישים. המנכ"ל יואב הר-אבן: "מכפיל כוח עבור שתי החברות"

האורביטר של אירונאוטיקס. צילום: באדיבות החברה

רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו השלימו את תהליך רכישת קבוצת אירונאוטיקס, זאת לאחר דיווח על המהלך על ידי אירונאוטיקס לבורסה בתל אביב. החברה קיבלה לידה באופן רשמי את תעודת המיזוג ע"י רשם החברות, אשר הכריז על מחיקתה של אירונאוטיקס מהבורסה. רכישת אירונאוטיקס הינה עסקת  הרכישה הגדולה ביותר שביצעה רפאל. לראשונה, נכנסת החברה לתחום ייצור ופיתוח פלטפורמות בלתי מאוישות.

מהחברה נמסר כי "הפתרונות הטכנולוגיים של רפאל ואירונאוטיקס יתנו מענה מבצעי מקצה לקצה לאתגרים הביטחוניים באוויר, בשכבות הבינוניות והנמוכות, באמצעות שילוב בין פלטפורמות בלתי-מאוישות ומערכות תקשורת, אלקטרו-אופטיקה ויכולות מתקדמות נוספות".

מנכ"ל רפאל, אלוף (במיל') יואב הר-אבן, אמר: "אני מודה לכל מי שעסק בתהליך הרכישה מראשיתו, לעובדי רפאל ואירונאוטיקס, לשותף שלנו לרכישה, מר אביחי סטולרו ולכל מי שהיה שותף להצלחת המהלך. אירונאוטיקס מביאה ניסיון רב ויכולות טכנולוגיות ייחודיות, מהטובות בארץ ובעולם בתחומה, ויתרה מכך, היא גם בעלת משאב אנושי מצוין במגוון תחומים. החיבור בין יכולות אלה, לבין העושר הטכנולוגי, המערכות המוכחות, הניסיון, התשתיות והמשאבים ברפאל, כמו גם האיתנות העסקית, ייצרו סינרגיה גבוהה וערך טכנולוגי ואסטרטגי משמעותי לחיזוק פעילותנו ולמימוש היכולות המשותפות, ויהוו מכפיל כוח עבור שתי החברות".

יו"ר רפאל, ד"ר עוזי לנדאו, אמר: "אני מברך על סיום תהליך הרכישה ומודה להנהלות רפאל ואירונאוטיקס, לחברי הדירקטוריון של שתי החברות ולכל העובדות והעובדים, על שיתוף הפעולה ועל העבודה המאומצת בכל שלבי התהליך. בעקבות הרכישה תזנק רפאל אל תחומי הפעילות המודיעינית ברום הנמוך, ותרחיב את יכולות התחרות של החברה בארץ ובעולם. לפנינו אתגרים חדשים ורבים, ואני מאחל לכולנו הצלחה רבה בדרכנו החדשה יחד".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית