בריטניה מקצצת בשליש את מספר הטנקים בצבאה מסיבות תקציביות

ה'סאנדיי טיימס' מדווח כי מידע זה על קיצוץ בעוצמת השריון הבריטי גרם להלם בקרב מומחי צבא, המביעים חשש מהנחיתות הצפויה לשריון הבריטי בהשוואה לעוצמתו של השריון הרוסי

בריטניה מקצצת בשליש את מספר הטנקים בצבאה מסיבות תקציביות

טנק מדגם צ'לאנגר 2 של הצבא הבריטי באימון (צילום ארכיון: צבא ארה"ב, אתר וויקיפדיה)

בריטניה מקצצת בשליש את מספר הטנקים בצבאה  מסיבות תקציביות. ה'סנדיי טיימס' הלונדוני דיווח כי הצבא ישתמש רק ב-148 מתוך 227 טנקי CHALLNGER 2 והאחרים ישמשו לחלפים ולמצבי חירום בלבד. צ'לנג'ר 2 הוא טנק המערכה הכבד העיקרי בצבא בריטניה, והוא מצויד בחימוש לירי ארוך טווח, במגוון פגזים ובשני מקלעים 7.62 מ"מ.

ה'סאנדיי טיימס' מדווח כי מידע זה על קיצוץ בעוצמת השריון הבריטי גרם להלם בקרב מומחי צבא, המביעים חשש מהנחיתות הצפויה לשריון הבריטי בהשוואה לעוצמתו של השריון הרוסי. טנקי המערכה העיקריים צ'לנג'ר 2 זקוקים לשדרוג כדי שיוכלו להתמודד עם טנקים רוסיים בני הדור המתקדם, הנחשבים למסוכנים ביותר. לא ידוע המספר המדוייק של כלי רק"ם למיניהם בצבא בריטניה, אך ידוע כי בשנת 1991 הגיע מספרם ל-800. אחרי קיצוץ בשליש במספר הטנקים יהיו לבריטניה הגדולה פחות טנקים מאשר לסרביה, לקמבודיה או לבורמה.

מקור בכיר במשרד ההגנה הבריטי הסביר כי תקציב הצבא הבריטי קוצץ ב-31 מיליארד ליש"ט מאז שנת 2010 , וזו הסיבה העיקרית לצורך בקיצוץ במספר כלי השריון.

אולי יעניין אותך גם