רוה"מ על המצב בגבול סוריה: "לא נאפשר כניסה לשטחנו; נסייע הומניטרית ככל יכולתנו"

בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה נתניהו למצב בגבול עם סוריה ואמר כי "נדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סורי". באשר לאיראן אמר: "בשעה שארה"ב מכה כלכלית במשטר האיראני, אנחנו פועלים למנוע מכוחות איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בחלק כלשהו של סוריה, וכך נמשיך לפעול". צה"ל מתגבר כוחות בגבול

רוה"מ על המצב בגבול סוריה: "לא נאפשר כניסה לשטחנו; נסייע הומניטרית ככל יכולתנו"

ראש הממשלה נתניהו (צילום ארכיון: AP)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית למצב בדרום סוריה ואמר כי "אנחנו נמשיך להגן על גבולותינו, אנחנו נסייע הומניטרית ככל יכולתנו, לא נאפשר כניסה לשטחנו ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה. אני עומד בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין בעניין זה, ושר הביטחון והרמטכ"ל עומדים בקשר דומה עם מקביליהם, גם בארה"ב וגם ברוסיה".
 
באשר למחאה הגוברת באיראן על רקע המצב הכלכלי הקשה במדינה, אמר נתניהו כי "המשטר באיראן מרגיש היטב את החידוש המתקרב של משטר הסנקציות הכלכליות נגדו. הכלכלה האיראנית נמצאת בשפל. צריך לראות את הנתונים כדי להאמין. איראן משקיעה מיליארדי דולרים במימון טרור באזור ובעולם ובתוקפנות באזור, במקום להשקיע אותם באזרחי איראן, ואזרחי איראן מוחים על כך, ובצדק.
 
"השינוי בעמדת ארה"ב כלפי איראן הוא היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. אני האמנתי שהשינוי הזה אפשרי כשהתייצבתי מול העולם כולו כדי לבטל את ההסכם הרע הזה. המטרה שלנו נשארה כפי שהייתה: למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולשבור את מכונת המזומנים שההסכם נתן לאיראן, המממן את התוקפנות שלה באזור כולל בסוריה. בשעה שארה"ב מכה כלכלית במשטר האיראני, אנחנו פועלים למנוע מכוחות איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בחלק כלשהו של סוריה, וכך נמשיך לפעול".
 
דובר צה"ל הודיע כי לאור הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד הצפון, הוחלט על תגבור "עוצבת הבשן" בכוחות שריון וארטילריה. הכוחות נפרסו כחלק מההיערכות ומוכנות צה"ל למול ההתפתחויות ברמת הגולן הסורית בסמוך לגבול. 
 
"צה"ל רואה חשיבות רבה בשמירה הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974. כמו כן, ימשיך צה"ל לעמוד על עקרון אי-המעורבות בנעשה בסוריה, לצד מדיניות של תגובה נחרצת למול פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ויצירת סיכון לתושביה. סיוע הומניטרי מצד ישראל ניתן מזה שנים ונמשך בימים אלה, לאור הצורך הקיים בו", לשון הודעת דו"צ.
 
 

אולי יעניין אותך גם