בוצעו בהצלחה ניסויי יירוט במערכת "ברק 8" מספינת חיל הים ההודי

התעשייה האווירית מסרה כי שני ניסויי יירוט מוצלחים התקיימו במערכת ההגנה האווירית הרב-משימתית. יו"ר התע"א, יוסי וייס, אמר כי "הניסויים נותנים משנה תוקף ליכולת המבצעית המרשימה של המערכת"

בוצעו בהצלחה ניסויי יירוט במערכת "ברק 8" מספינת חיל הים ההודי
אתמול והבוקר (רביעי) בוצעו בהצלחה מלאה שני ניסויי יירוט מוצלחים של מערכת "ברק 8" מספינה מבצעית של חיל הים בהודו, בתרחיש מבצעי מלא. על פי התעשייה האווירית, מערכת הנשק פעלה כנדרש והמיירט ביצע את מסלולו כהלכה ופגע במטרה.
 
מהתעשייה האווירית נמסר כי בכך הושלמה סדרה של 3 אירועים עוקבים המצביעים על בשלות המערכת.
 
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר בעקבות הניסוי כי "ניסויי היירוט המוצלחים אמש והבוקר מספינת חיל הים ההודי מהווה המשך להצלחת הניסוי של ברק 8 מספינת חיל הים הישראלי לפני כחודש, והם נותנים משנה תוקף ליכולת המבצעית המרשימה של המערכת. הפרוייקט בינו תוצר של שיתוף פעולה הדוק לאורך השנים בין התעשייה האווירית ל- DRDO ההודי וההצלחה הזו הינה צעד משמעותי נוסף בדרך ארוכה ומשותפת. מערכת ברק 8 הינה אחת מספינות הדגל של התעשייה האווירית ומנוע צמיחה מרכזי בה".
 
מערכת "ברק 8", הינה מערכת הגנה אקטיבית אווירית רב-משימתית של טילי קרקע-אוויר, שפותחה על בסיס טיל ה"ברק", ומיועדת להגנה מפני מטוסים, מסוקים, כטב"ם, טילים נגד ספינות, טילי שיוט ועוד. 
 
סמנכ"ל השיווק של התעשייה האווירית, שרלי בן שטרית, אומר בראיון מיוחד לישראל דיפנס, שיתפרסם בגיליון היוצא בימים אלה (גיליון ינואר-פברואר), כי מערכת "ברק 8" נחשבת לאחד ממנועי הצמיחה של החברה. "כל נושא ההגנה האווירית שבמרכז עומד 'ברק 8', הוא מנוע צמיחה מרכזי. יש לנו שמה כמה פרויקטים בהיקפים ענקיים שלא התממשו ב-2015, אבל עדיין אנו צופים שהם יתממשו ב-2016. גם בהודו וגם מחוצה לה. יש פה פוטנציאל של כמה מיליארדים. כל נושא ההגנה האווירית, המערכת של 'ברק 8', היא גם לחילות אוויר וגם לחילות ים".

כאשר נשאל לגבי כיווני ההתפתחות העתידיים של המערכת, אמר בן שטרית כי "יש לנו הזדמנויות בתחום ההגנה האווירית וגם ההגנה הימית. יש לנו הזדמנויות לזרוע היבשה. זו מערכת הגנה תלת זרועית. זה מיירט טילים ומטוסים – גם נגד מתמרנים וגם נגד טילים". 

כאמור, הראיון המלא עם שרלי בן שטרית יתפרסם בגיליון הבא של ישראל דיפנס, מספר 30!, היוצא לאור בימים אלה

 

אולי יעניין אותך גם