ארה״ב רוצה להגדיל רכש מיירטי SM-3 - ״הצליחו בהגנה על ישראל״

השר הממונה על הצי קרלוס דל טורו: "אני מאמין שנזדקק למספרים גדולים של טילים אלו בהתחשב במבצעים שבוצעו לטובת הגנת מדינת ישראל״

הטילים האנטי-בליסטיים מסוג SM-3 הצטיינו בפעולתם ליירוט טילים איראניים ששוגרו לכיוון ישראל בחודשים האחרונים. 

מסקנת השר הממונה על הצי האמריקני היא שהצי דורש תוספת גדולה של טילים אלו ליירוט חימושים איראניים.

בדיון בוועדת הקונגרס הודיעו נציגי סוכנות ההגנה מטילים (MDA) על כוונה להפסיק רכש טילי SM-3 עד סוף השנה ולצמצם את מספרם בשנה הבאה. 

על כך השיב השר הממונה על הצי קרלוס דל טורו: "אני מאמין שנזדקק למספרים גדולים של טילים אלו בהתחשב במבצעים שבוצעו לטובת הגנת מדינת ישראל. כמה מהטילים האלו שוגרו ביעילות רבה. לכן, על בסיס הצורך בהתכוננות לאיומים עתידיים ומשימות ההרתעה שלנו בזירה ההודית-פסיפית, אנו נזדקק ליותר טילי SM-3". 

WAR ZONE מדווח שהטילים מסוג זה מצויים בשרות הצי כבר כמה שנים, אך לא הופעלו מבצעית עד ל-14 באפריל בירי נגד טילים איראניים.

המשחתות נושאות הטילים האמריקניות "קרני" ו"ראלי ברק" יירטו והפילו ארבעה טילים איראניים. נתונים שמסר צה"ל קבעו שבאותו לילה שוגרו לעבר ישראל כ-120 טילים בליסטיים, 30 טילי שיוט ו-170 כטמ"מים, רובם לא הגיעו לתחומי ישראל.

חבר הקונגרס ג'ו וילסון, רפובליקני מדרום קרוליינה, אמר בדיון כי נוכח ההתקפה האיראנית נגד ישראל והחות'ים בים סוף "עלינו להיות מוכנים לשינויים המתחוללים בזירה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית