משרד הביטחון העניק לאימקו חוזה בהיקף מאות מיליוני שקלים לאספקת מערכות לרק"מים צה"ליים

במסגרת ההסכם הרב-שנתי תייצר ותספק הקבוצה מערכות חשמל ומערכות אלקטרו-אופטיות לטנקי המרכבה ונגמ"שי הנמ"ר והאיתן של צה"ל

משרד הביטחון העניק לאימקו חוזה בן מאות מיליוני שקלים לאספקת מערכות לרק"מים צה"ליים

תמונה: משרד הביטחון

קבוצת אימקו (IMCO) הישראלית, העוסקת בתחום פיתוח וייצור מערכות חשמל מרכזיות, התומכות במערכות ההינע וההגנה ברכבים קרביים משוריינים (רק"מ), הודיעה כי חתמה על הסכם מסגרת רב-שנתי עם משרד הביטחון הישראלי בהיקף מוערך ב-377 מיליוני ש״ח. 

במסגרתו, תייצר ותספק החברה מערכות חשמל ותתי מערכות, לרבות מערכות ניהול וידאו מתקדמות ומערכת ניהול מתח ורתמות, עבור רכבי הקרב המשוריינים של צה"ל - כולל טנק המרכבה ונגמ"שי הנמ"ר והאיתן. תקופת האספקה בהסכם נקבעה לשנים 2030–2024. 

במסגרת ההסכם החדש, שמשרד הביטחון מגדירו כעסקה הגדולה ביותר שחתם עם קבוצת אימקו, תספק הקבוצה מערכות מתקדמות ומוכחות קרב (Combat Proven) עבור טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמ"ר והאיתן.

הסכם המסגרת הרב-שנתי החדש מחליף הסכם קיים בין הצדדים משנת 2020 בקשר לעסקת מסגרת רב-שנתית לאספקה וייצור של ערכות חשמל ובקרה לרק"מ. במהלך השנים 2025–2024 צפויה קבוצת אימקו להשלים את הייצור והאספקה של המוצרים כחלק מהסכם הקיים וכן להתחיל לייצר ולספק את המוצרים כחלק מההסכם החדש. 

הקבוצה דיווחה כי נכון לרבעון ראשון של שנת 2024 סך צבר ההזמנות של הקבוצה עומד על כ-350 מיליוני ש"ח. ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ-725 מיליוני ש"ח. 

ייצור ואספקת המערכות יבוצעו על ידי חברות שונות בקבוצת אימקו, ביניהן ניר אור, אימקו פרויקטים ו-ADTI בארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית