אוגדת עזה נכבשה

אילן כפיר, אוגדת עזה נכבשה – 7.10.2023, ידיעות ספרים, 2024

אוגדת עזה נכבשה

המקום המקולל הזה, עזה, מלווה את ביטחון ישראל ממבצעי מלחמת העצמאות ועד ימינו. באזור זה לחמו מיטב היחידות של צה"ל במלחמות, בפעולות תגמול ובמבצעים. 

ספרו של אילן כפיר מציב ניסיון נועז - אוסף של זוויות שונות המרכיבות פזל ששמו "חרבות ברזל" : אזרחים, חיילות, חיילים, חללים, חטופים, התרעות וסימנים מקדימים, מוצבים תחת מתקפה, מסיבת טבע שהפכה לטבח בשדות קיבוץ רעים,  גבורה בכיתות הכוננות. 

בארי – הגדול מכולם והנפגע מכולם ומול כל אלה אויב מתועב – חמאס. התצפית של כפיר, המנוסה בסוגה זו של "ספרים מידיים", לאחר 130 הימים הראשונים, מבוססת על סיקור עיתונאי.

יתרונו של הספר שמספר סיפורים נקודתיים על ישובים במערב הנגב שהתמודדו עם התופת – 19 סיפורים על כל אחד מהישובים, ביניהם בארי, נירים, אורים ותקומה שהוקמו בלילה אחד במוצאי כיפור תש"ז, גדלו לתפארת ב- 77 שנות קיומם והוחרבו בבוקר אחד בתשפ"ד.

הספר שהושלם ביום ה-130 לא מתיימר להיות יותר ממה שהוא – אוסף ראשוני של סיפורים על אזרחים בתוך מדינת ישראל שמצאו את עצמם לפתע, ללא הגנה, בבוקר שמחת תורה. 

במלחמה על הבית במובן הכי כואב, עוצמות גבורה של לוחמים בתוך שטחנו ואחר כך בלב רצועת עזה, בתמרון קרקעי שהוביל צה"ל נחוש, אמיץ והתקפי בניגוד משווע לכישלון יום פתיחת המלחמה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית